Sunday, July 6, 2014

Adelaide

Tervitused kõigile, kel veel mahti seda blogi jälgida, mis sest et postitused on jäänud järjest ebaregulaarsemaks. Seekordsed uudised siis Adelaide'st, Lõuna-Austraalia pealinnast, kus olen juba viimased 3 nädalat kanda kinnitanud. Üsnagi lootusetult, pean nentima. Suure õhinaga sai mõned kopikad välja käidud ja kahepäevasel koolitusel kohalikud tõstukijuhiload hangitud, lootes, et neist suuremat kasu võiks tõusta. Teadupärast siinpool maakera Eestis väljastatud sertifikaadid üldjuhul ei kehti ja alustada tuleb nullist. 
Adelaide'i saabudes tekkis mul koheselt tunne, nagu oleks tegemist tööstuslinnaga. Linnas ringi sõites võib
kohati tekkida üsnagi trööstitu mulje, samas paljugi võib sellest süüks panna aastaajale - hoovihmad ja hall taevas on siin hetkel üsnagi igapäevane nähtus. 
Esmamulje on aga üsna tihti petlik. Peale lugematute tööagentuuride külastamist ja inimestega näost näkku vestlemist sain teada, et talv on neil siin suhteliselt vaikne tööturul. Ma ei jõudnud ära imestada, kuna tegu ju ikkagi miljonilinnaga (1.3 miljonit, kui täpne olla) ja talv siin ka ju suhteliselt pehme - selline Eesti sügise moodi. Mis põhjusel peaks küll selline paik talvel välja surema? Müstika.

Mõned üksikud korrad tegin ühepäevaseid otsi mööblikolimisfirmas, mida juhivad salakavalad ja vassivad iirlased.Otse loomulikult maksti ümbrikupalka. Ei jäänud muud üle, kui kõik need vahendajad, agentuurid ja muidu leivasööjad pikalt saata ning ohjad enese kätte haarata. 
Kurat, ma olen aasta elanud Uus-Meremaal ja pool otsa veel Austraalias, ma peaksin ju nüüdseks teadma, kuidas neis kahes riigis asjaajamine ja bürokraatia käib. Ja uskuge, bürokraatiat siin jagub. Täielik "mindrape". Austraallaste valelikkus, võlts olemine ja pinnapealsus (tihtipeale isegi rumalus) hakkavad mulle iga päevaga järjest vastumeelsemaks muutuma. Ma tegelesin ikka veel CV-de ja mailide saatmisega, ise väga hästi teades, et raiskan vaid oma kallist aega.
Ega muud üle jäänudki kui marrsisin siis lõpuks Fulton Hogani (firma kus töötasin UM-s) kontorisse ja nõudsin tööd :D  Noh, tegelikult ei nõudnud :) Igatahes peale soovituskirjade kontrollimist intervjuule ma sain. Tõenäoliselt oleks neil mulle tööd pakkuda, kuid mitte enne kahte-kolme kuud. Neil on geodeesiaosakond plaanis avada, ning mingil ajal tuleks komplekteerida ka meeskond. Fulton Hoganil on leping üle Austraalia lennujaamade hoovõturadade pindkatete rekonstrueerimiseks ja uuendamiseks - töö oleks FIFO (fly in, fly out) ning baseeruks Adelaide's. Iseenesest suurepärane võimalus reisida veel seninägemata kohtadesse Austraalias. Kuid siin on üks suur aga.
Mul on tööd vaja kohe ja nüüd. Ning Fulton Hogan eeldab, et ma jääks sellele ametikohale pikemaks ajaks.
Mis ilmselgelt ei ühildu minu plaanidega jõuludeks jälle tagasi Eestis olla. Eks ma ootan nendepoolse lõpliku seisukoha ära, kuid kaldun hetkel arvama, et järjest reaalsem tundub plaan pakkida kotid ja suunduda Melbourne'i ning seal õnne proovida. Adelaide'ga võrreldes nagu öö ja päev. Ikkagi kultuurilinn.



Umbes selline näeb Adelaide välja :P

Henley Beach



Glenelgi linnaosa, mis täis tramme, kohvikuid ja boheemlasi.








Vaade ülalt kohast nimega Adelaide Hills. Taamal paistab city.

Port Adelaide on hetkel see linnaosa, kus mina hetkel peatun. Palju ajalooliseid hooned ja väiksemat sorti
paate ning aluseid.



Nagu näete, siis midagi erilist pole.
Austraallaste sõnul rahulik koht, kus lapsi kasvatada.

No comments:

Post a Comment