Mitu kuud juba blogi unarusse jäetud. Vaat et juba häbi
hakkab. Nüüd siis kompensatsiooniks kohe pikem postitus.
Wanakas töö veel otsa ei saanud, kuid otsustasin
varem lahkuda, et ka Põhjasaart külastada.
Kogu maja sai hoolega küüritud ja muru niidetud, nii et
4nda oktoobri hommikuks oli kõik valmis üleandmiseks.
Peale mida sai kohe suund võetud Marahau poole, et Kerttu
ja kogu tema elamine sinna tagasi toimetada.
Sierra oli kraamist nii pungil - minu asju oli seal vast
ainult üks neljandik :)
Mõned valitud pildid veel Wanakast, mis talve jooksul sai siin klõpsitud:
Varakult oli juba teada, et üks mäekuru läbivaist teedest
- Haast Paas - on juba pikemat aega olnud vahelduva eduga suletud - mudalihete
ja kivivaringute tõttu.
Kiire kõne maanteeinfosse kinnitas, et hetkel on tee avatud
ja reis läänerannikut pidi põhja poole võib alata.
Aga kus sa sellega - peale kahte tundi sõitu jõudsime
teesuluni - ca 20 minutit tagasi oli just toimunud uus varing. Fakk. Jällegi
pea 2 tundi sõitu tagasi Wanakasse ja siis suurema ringiga põhja poole.
Põhimõtteliselt idarannikule Christchurchi lähedale välja ja siis mööda Arthuri
mäekuru üle "alpide" läänerannikule. Mis iseenesest polnudki kõige
hullem variant, sest see tee oligi veel viimane must-do listis. Nii et win-win
situation tegelikult.
Arturi kuru ise oli kahtlemata väärt sõiduelamus –
siinkohal ka mõned klõpsud vaatamisväärsustest.
Esimene peatus teel - Castle Hill station
Teine peatus - Otira viadukt, ehitati 90ndatel. Siin esineb tihti maalihkeid ja kivivaringuid, seega oli vaja lahendust, et teed lahti hoida.
Tüüpiline Arturi kuru vaade |
Otira viadukt |
Tegemist on väga intelligentsete lindudega, kes ei jäta kasutamata võimalust midagi pihta panna - olgu selleks siis toiduraasuke või mingi suvaline ese, mis on järelvalveta jäetud. Oma tugevate nokkadega võivad nad vabalt lahti kiskuda autouste kummitihendid jm asjad mis niiöelda "tilbendavad" ja äratavad neis uudishimu.
Suusakuurortides olevat tavaline, et lahtijäetud ustega autos käivad need linnud röövretkel. Ja see hääl, mis nad nokkade vahelt välja lasevad - see on selline kräunuv ving.
Kerttul õnnestus ühte isegi friikartulitega sööta.
Making new friends :)
Õhtuks olime pärast pikka ratastel veedetud päeva lõpuks
Marahaus. Pühapäeva võtsime vabaks ja lebotasime niisama, et lihtsalt
sõiduväsimust puhata. Esmaspäeval sai Doyle väike päramootoriga paat Sierrale
taha konksu otsa haagitud ja läksime lahele kalale. Eesmärk oli boiling spot’e
leida ehk siis otsisime kohti, kus kalaparv pinna lähedale tõusis ja palju veemulle ning linnuparvi
näha oli. Paadis oli kokku neli õnge, mis kõik korraga kasutuses. Niipea kui
kalaparvest läbi traalisime, hakkas pidu pihta. Kaotasime nii mõnegi konksu koos
peibutisega, sest osad kalad olid ilmselgelt liiga suured ja rasked. Mõnel
korral katkes tamiilgi. Kerttu püüdis kinni isegi ühe väikese haikala. Mingi
aeg hakkas mingi purikas paati ka kergelt sikutama ja vedama – vilksas teine
korraks veepinna lähedalgi, enne kui ära pääses – tegemist oli ühe päris
korraliku haiga. Erinevate arvamuste kohaselt kuni 1 – 1.2 m pikkuse isendiga.
Aga see väike hai, mille Kerttu kinni püüdis, maitses nagu ahven :)
Kapten vol 1 |
Päeva saak |
Hoidsin paati õigel kursil - ühegi kivi otsa ei sõitnud |
Doyle teeb haile ajuoperatsiooni |
Algaja õnn, ma ütlen |
Kuna Sierra pole seniajani müügiks läinud, tuli vastu
võtta otsus, kas põrutada viimasega põhjasaarele või jätta Kerttule. Liisk
langes viimase kasuks, kuna praamisõit autoga oleks olnud mega kirves hinna
poolest ning kuna autol pole siiamaani veel ülevaatust, et viitsinud sellega
tihedamalt asustatud kohtadesse reisima hakata. Auto on müügis edasi, võib-olla
õnnestub odava raha eest ära müüa. Senikaua las Kerttu kasutab seda Marahaus.
Järgmise päeva hommikul sai siis suund Nelsoni poole
võetud – Doyle autoga läksime. Ta ületas veel kiirust ka ja sai Motuekas trahvi
politsei käest. Siis tanklas jättis tuled peale – tal mingi kala
elektrisüsteemis – ja aku minutiga tühi. Tuli siis masinat käima lükata.
Mõtlesin, et mis veel võib p***e minna, sest vaja oli ju Nelsonisse bussile
jõuda. Aga ei juhtunud midagi põnevat enam.
Nelsonis siis hüvastijätt õekesega ja ilmatuma igav
bussisõit Pictonisse võis alata. Ilm hakkas järjest kehvemaks minema – päikest
polnud praktiliselt lootust nähagi.
Ka palju kiidetud praamisõit Cooki väina mööda osutus
minu jaoks küllaltki igavaks.
Wellingtoni jõudes muudkui kallas taevast edasi. Minu
eesmärk oli koheselt end ja oma seljakotte läbi vihma lähima hostelini toimetada,
et siis edasisi plaane pidada.
Wellington mulle tegelikult kokkuvõttes erilist muljet ei
avaldanud – umbes sarnane suurlinn nagu Auckland. Linn nagu linn ikka. Kokku
veetsin seal 3 ööd. Ära sai külastatud kohustuslik rahvusmuuseum Te Papa, mis
oli vaieldamatult üks parimaid muuseumi külastusi elus. Äramainimist vääriks siinkohal eksponaadiks olev hiidkalmaar, mis olevat ainuke omalaadne avalikkusele väljapandud näidis maailmas.
Külastatud sai ka Uus-Meremaa parlamendihoonet, kus sai
tehtud giidiga ringkäik. Üllataval kombel teadis giid nii mõndagi baltimaade
lähiajaloost ning pidas millegipärast vajalikuks teisi ringkäigul viibivaid
(peamiselt kiivid ja britid) inimesi Eestist lühidalt informeerida. Ringkäik
ise oli huvitav, eriliseks teeb asjalolu, et taastatud parlamendihoone istub umbes neljasajal kummi- ja terase segust vundamendi isolaatoril, mis
peaks teda kaitsma võimaliku maavärina eest. Pilte sees teha ei tohtinud.
Wellingtoni raudteehoone |
Parlamendihoonete kompleks - rahvakeeli mesilastaru (beehive) |
Parlamendi hoone raamatukogu |
Te Papa - rahvusmuuseum Wellingtonis
Allolevatel piltidel on näha puutetundlikku põrandat mõlema saare kujutisega. Kui astud suvalise regiooni peal, siis kuvatakse pilte ja infot selle regiooni kohta kõrvalasuvatel seintel.
Hiidkalmaar |
maooride üks merealustest |
Tehtud alu plekkpurkidest |
Town square |
Kuna põhjasaarel oli ka liikumisvahendit vaja, siis oli
vaja otsida kõige odavam rendiauto. Kõige odavamaks osutus ühe rendifirma pakett
„el cheapo”, millega sai kaasa 2006 a Daihatsu Sirioni.
Kui nüüd aus olla siis isegi 16 aastat vanem sierra annab
Daihatsule silmad ette nii juhitavuse, mugavuse, kui ka maanteemüra poolest.
Eriti hull on selle kastikujulise autoga sõita siis, kui puhub tugev külgtuul.
Oh seda roolimisrõõmu! Ja kütet võtab ka raip esialgse arvutuse kohaselt 7 l
sajale, mis jääb jälle sierrale alla (6-6.5 l sajale). Kui nüüd tunnistada,
siis oli isegi kahju sierrat Marahausse jätta, oleks temaga hea meelega
põhjasaarel vuranud.
Wellingtonist väljasaamine oli omaette ooper. Siin linnas
pole absoluutselt viitasid ning südalinna tänavaterägastikus pole ka mingit
loogikat. Mul kulus mingi tunnike, et linnast välja saada. Ja Wellington pole
nüüd teab mis suur linn.
Edasi suund Wanganui poole. Kuna ilm ikka nutune, siis
lihtsalt kohe hostelisse puhkama. Kohe tuli meelde, miks hostelis tore elada
pole. Sakslaste kontsentratsioon on liiga suur.
Wanganuist suund Egmonti/Taranaki mäe poole, mida kahjuks
ei õnnestunud näha, kuna oli udu sisse mähitud. Kohalikust infopunktist
kamaluga brošüüre haaratud, panin mööda Surfi maanteed nr 45 ajama, mis kulgeb
kaarega ümber Egmonti mäe. Siin asuvad ühed parimad surfirannad Uus-Meremaal ja
on paljudele surfihipidele mekaks.
DDDaihatsu :D :D :D |
Üks rand New Plymouthi külje all
Kitesurfing |
Pealelõunaks jõudsin New Plymouthisse, kuna see tundus
üsna argine linn olevat, siis panin kohe edasi Tongariro rahvuspargi poole,
lootuses matkarada läbida kui ilm paraneb.
Sõit ise oli paras ooper läbi võpsiku, mis tagantjärele
avastades kandis nime Forgotten Highway ehk siis Unustatud maantee.
Vahepeal läks asfalt üle kitsaks kruusateeks, kus mitmel
pool olid teele puud langenud ja kivi varingud. Päris tihti leidsin end
mõtlemast, kas pean mingi aeg otsa ringi keerama ja tagasi minema või saab ikka
terve nahaga läbi. Sain. Aga nagu ma arvasin, siis sellised kahtlased teed
paljastavad teinekord päris hulgi vaatamisväärsusi, nii et hiljem saad öelda: "totally worth it."
Tüüpiline põhjasaare maastik |
Tongariro rahvuspargi külasse jõudsin päris hilja õhtul
pimedas ja otsisin kohe esimese hosteli, kus bookisin ära ka bussi kurikuulsale Tongariro mäe ületus rajale. Kuid järgmise päeva hommikul jäeti trip ära, sest ilmastiku
olud üleval mäe peal olid matkamiseks pehmelt öeldes ebasobivad, kui mitte
isegi öelda et inimvaenulikud. Egas midagi, kuna ilmateada ei luba ka
lähipäevadeks midagi paremat, siis sai suund edasi võetud Taupo peale. Tuleb
seda rada läbida hiljem. Näiteks järgmine nädal.
Taupo
Kah väike unine linnake. Aga oh kui palju teha.
Kah väike unine linnake. Aga oh kui palju teha.
Huka juga |
Kuu kraatrid on iseenesest väike aktiivne geotermaal-ala, kust paiskub mitmetest maapinna aukudest auru välja. Ninasõõrmed on
pidevalt täidetud väävli haisuga. Kõiges on süüdi Vaikse ookeani laam, mis
tungib vaikselt Austraalia laama alla.
Päeva naelaks kujunes külastus Orakei Korako geotermaal parki. Tegemist on nii eraldatud kohaga, et üle järve tuleb teha väike paadireis, et sinna ligi pääseda. Pildid räägivad enda eest.
Järgmise päeva pärastlõunal sai veel käidud Waikato jõe kärestikel lõbusõitu tegemas.
Allpool oleval jetboat'il on V8 mootor aiste vahel ja sellega mööda jõge kruiisida on puhas nauding.
Allpool oleval jetboat'il on V8 mootor aiste vahel ja sellega mööda jõge kruiisida on puhas nauding.
Fotoshoot enne sõitu |
Pole vist vaja mainidagi, et soeng oli viis pluss pärast sellist kihutamist :)
Ning lõpetuseks üks tsitaat, mis mulle väga meeldima hakkas. Pärineb hosteli seinalt, kus hetkel viibin (autor teadmata):
Ning lõpetuseks üks tsitaat, mis mulle väga meeldima hakkas. Pärineb hosteli seinalt, kus hetkel viibin (autor teadmata):
No comments:
Post a Comment